Nesvarbu, ar tai būtų asmeniniai fotografai, ar švenčių, vestuvių fotografai, pradedančiuosius nuo patyrusių atskirsite lengvai. Iškart matosi, kur dirba profesionalus ir patyręs meistras, o kur uždarbiauja pradedantysis. Pradedantysis žinoma ir atlygio norės kito, tačiau baisiausia, kai meistro atlyginimo prašantis fotografas nori didesnio atlygio vien dėl to, kad jau daug metų fotografuoja. Laikas nereiškia, kad esate meistras, galima ir 20 metų fotografuoti ir vis tiek likti pradedančiuoju. Tačiau kaip atskirti tuos pradedančiuosius fotografus nuo meistrų? Tą daryti galima atmetimo būdu, pastebint fotografų klaidas. Štai keletas pavyzdžių, kurie ženkliai skiria pradedantįjį fotografą nuo patyrusio.
Naudoja pigius filtrus nuotraukoms
Uždėti filtrą ant nuotraukos dabar galime kiekvienas. Gali tą padaryti dirbant su išmaniuoju telefonu, taip pat dirbant su geriausiu foto aparatu, apdorojant nuotraukas su specialiomis programomis ar su pačia paprasčiausia kompiuterio operacinės sistemos pasiūlyta programa. Tačiau šie visi pigūs triukai, tokie kaip filtrų naudojimas – sepia, nespalvotas, pajuodinti krašteliai ir kt. – yra labai gerai atpažįstama. Filtras – tai nekokybiško darbo požymis. Filtras panaikina nuotraukos ryškumą, visiškai sugadina vaizdą, ir nieko gero daugiau negalima matyti. Tačiau kartu jis ir paslepia tai, kas buvo nepadaryta iki galo arba padaryta blogai: visus įmanomus trūkumus.
Nuolat stabdo žmones ir liepia jiems nenatūraliai sustoti
Prastą fotografą galima atpažinti jau šventės metu, jeigu tai fotografas, pasamdytas šventei fiksuoti. Jis nuolat pertraukinėja įprastą veiksmą ir liepia visiems sustoti tam tikrose vietose: prie stalo, prie medžio, ant supynių, prie krūmų, vienur ar kitur. Ir jeigu jūs to neprašėte, o norėjote, kad jis natūraliai fiksuotų šventę, tuomet tai tikrai nėra pats geriausias fotografas. Jis turėtų dirbti kaip dokumentikos fiksuotojas, o ne kaip tarybinių laikų studijoje dirbantis senjoras.
Nemoka pasirinkti apšvietimo
Sunkiausia fotografuojant yra mokėti gerai parinkti apšvietimą. Ir tikrai bus tokių momentų, kuomet tą padaryti bus sunku. Tačiau geras fotografas mokės tinkamai susireguliuoti aparatūrą, turės ir savo apšvietimo technikų. Jis nespręs visų problemų posprodukcijos metu uždėdamas vienokius ar kitokius filtrus. Viską jis padarys daug anksčiau ir tai jam seksis gerai. Kartais gal net paprašys žmonių, kad daugiau stovėtų šešėlyje ar apšviestoje zonoje, atsisuktų į vieną ar kitą pusę. Nepatyręs fotografas tiesiog keiksnos blogas sąlygas ir teisinsis, kodėl paskui nuotraukose akys raudonos ar veidai išbalę.